Završen je drugi dan UniSport ViLA-e 2024!

Jeste li znali da ste na jednom mjestu mogli doznati kako postati freelance građevinarom, zašto se isplati biti besplatna radna snaga, kako postati najmlađim tajnikom u međunarodnom savezu akademskog sporta te kako nagovoriti profesionalne sportaše da se snimaju za TikTok?

To i još mnogo toga naučili smo na drugom danu UniSport ViLA-e održanom u subotu, 23. ožujka. Predavači ovog ciklusa bili su Marko Erak, Katarzyna Bujas, Klea Taipllari i Dario Marčac.

 

MARKO ERAK – KAKO ORGANIZIRATI NATJECANJE U 29 DANA?

Prvo predavanje na temu event managementa održao je Marko Erak, diplomirani FER-ovac, team manager Hrvatskog vaterpolskog saveza i Operations manager dvaju Europskih vaterpolo prvenstava održanih 2022. u Splitu te 2024. u Zagrebu i Dubrovniku. Dok teorija prati nit vodilju od ideje do realizacije, u organizaciji EWPC 2024 bilo je vremena samo za realizaciju.

Govorivši iz perspektive organizatora, rekao je da je svjestan važnosti ekonomske računice u sportu, no istaknuo je kako bi sport u fokusu trebao imati ne samo zaradu, već i korijen svoje riječi, a to je zabava.

Prije nego što nam je dočarao kako organizirati Europsko vaterpolo prvenstvo u samo 29 dana, Marko se prisjetio kako je bilo organizirati takvo prvenstvo u Splitu kada je imao 4 godine za pripreme. Tada je imao i zadatak ulaženja u građevinske vode, obzirom da odabrana lokacija u Splitu nije imala odgovarajuću infrastrukturu bazena.

Obzirom da se zbog ratne situacije Europsko vaterpolo prvenstvo 2024. ipak nije održavalo u Izraelu, Hrvatska je dobila tu čast da bude prva država u kojoj se dva puta zaredom održava ovakvo prvenstvo. Naime, zadatak je zbog manjka vremena od organizatora iziskivao puno snalaženja i prilagodbe, što je Marko opisao na sljedeći način: „Bili smo kao komandosi spušteni u neku prašumu gdje smo se s mačetama probijali kroz šumu zadataka.

Obzirom da je bilo puno posla, a malo vremena, odlučio se fokusirati na krupniju sliku umjesto na detalje, a najviše pozornosti je posvetio fokus grupama – sportašima i gledateljima ispred malih ekrana. Tako su transport i hrana za sportaše te položaj kadrova za TV prijenos trebali biti na najvišem nivou kako bi maksimalno zadovoljili fokus grupe.

Za kraj je naglasio da je bitno osvijestiti kako ne možemo sve sami odraditi, stoga je vrlo bitno naučiti kako kvalitetno delegirati zadatke. Naposljetku, project management je maraton, a ne sprint utrka.

 

KATARZYNA BUJAS – ŠTO JE VOLONTIRANJE I VOLONTERSKI MANAGEMENT?

Katarzyna Bujas studentica je marketinga na Ekonomskom sveučilištu u Krakowu, a do sada je bila tim lider volontera na Europskim sveučilišnim igrama 2022, koordinator volontera na Europskim igrama 2023 te sudjelovala u organizaciji FIFA, UEFA i FIVB. Neki od sudionika je čak znaju sa zajedničkog volontiranja na EUSA Combat 2023 u Zagrebu!

Iako na prvu volonterski management zvuči kao nešto što se može riješiti u hodu, ipak postoji niz detalja kojima se treba pravovremeno posvetiti.

Katarzyna je istaknula kako treba razmišljati ne samo o tome jesu li volonteri uspješno ispunili svoje zadatke, već i jesmo li se mi kao organizatori dovoljno pobrinuli o njima. Važno je dobru volju i motivaciju volontera ne uzimati zdravo za gotovo.

Kada je riječ o promociji eventa, Katarzyna je naglasila njezinu krucijalnost rekavši: “Možeš imati odličan događaj, no ako on nije popraćen dobrim marketingom, onda nitko za to neće ni doznati.

Ohrabrila nas je i istaknuvši da se i onima najboljima događaju pogreške i nepredviđene situacije, stoga ne smijemo dopustiti perfekcionizmu da nas izjeda jer pojam savršenog u organizaciji zapravo ni ne postoji.

Na upit, koji je često postavljen volonterima, da zašto radi toliko posla za besplatno, Katarzyna je rekla kako se sav taj trud naposljetku isplati jer da nije bilo tog iskustva, onda ni ona ne bi bila tu gdje je sada.

 

KLEA TAIPLLARI – OD VOLONTIRANJA DO GLAVNOG TAJNIKA

Treće predavanje održala je Klea Taipllari, studentica Marketing Managementa, EUSA Student Representative i glavna tajnica Albanske sveučilišne sportske federacije, gdje je iznijela svoje iskustvo volontiranja u sportu i prilikama koje su se otvorile nakon njega.

Najmlađa je tajnica u cijelom FISU, što itekako inspirira mnoge druge mlade, a osobito žene, da se okušaju u sportskoj industriji gdje na vrhovnim pozicijama još uvijek dominiraju muškarci. Nakon volontiranja postala je i članica EUSA Executive committee te odnedavno članica EUSA Student Committee.

Na upite kako uspijeva ispuniti sve svoje silne obaveze, Klea je odgovorila da je presudno znati poredati zadatke po prioritetima.

DARIO MARČAC – DRUŠTVENE MREŽE & SPORTSKE ORGANIZACIJE

Šećer na kraju današnjeg ciklusa bio je TikTok stručnjak Dario Marčac, inače diplomirani strojar i jedan od 10 najpraćenijih TikTokera u regiji s čak pola milijuna pratitelja. Osnivač je zajednice “Crew” koja ima 8 milijuna pratitelja, a s kojom na društvenim mrežama vodi profile od Košarkaškog kluba Cibona, RK Nexe te brojne druge.

Iako ne radi u struci, Dario je naglasio da mu je stručno znanje itekako dobro došlo jer ga je strojarstvo naučilo strukturirano razmišljati, dok je pohađanje srednje glazbene škole u njemu oslobodilo kreativnost.

Obzirom da vodi društvene mreže raznih sportskih klubova, rekao je koliko je bitno povezati emociju s brendom te, obzirom da smo primarno vizualna bića, na svakoj objavi isticati boju tog brenda te paziti na estetiku objava.

Uspoređivao je demografiju, vrste sadržaja i specifičnosti 5 najpopularnijih društvenih mreža, a to su Facebook, Instagram, TikTok, Youtube i LinkedIn.

Istaknuo je kako se ne smijemo obeshrabriti ako nam objava odmah ne dobije željenu vidljivost jer tu veliku ulogu ima sreća, obzirom da ne postoji sigurna formula za doseći željenu publiku. Tu je konstataciju potvrdio ispričavši kako je jednom isti video stavio na svoj TikTok, Instagram i Facebook profil, a na svakoj je platformi prošao drastično drugačije.

Dario nam je i dao savjete kako profesionalne sportaše uvjeriti da se ipak snimaju za TikTok videe, iznenadio nas je s podatkom da na Facebooku samo 5% naših pratitelja vidi našu objavu te da je povezivanje s publikom putem komentara ispod objave odličan način za dobivanje inspiracije.

Predavanje je zaključio rekavši da niti jedan brend nije „preozbiljan“ za imati TikTok profil jer nitko nije na tolikom nivou da može odbiti dobar marketing.

 

Comments are closed